Η παρακολούθηση της απόδοσης των καμπανιών των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης μπορεί να δώσει στις εταιρείες μεγαλύτερη εικόνα του τρόπου με τον οποίο το κοινό τους ασχολείται και ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο και βοηθά στη δημιουργία αποτελεσματικότερων εκστρατειών στο μέλλον. Γνωρίζατε ότι η μέτρηση της κοινωνικής επένδυσης είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα εμπορικά σήματα και τους εμπόρους; Μια μελέτη διαπίστωσε ότι το 58,7% των εμπόρων κοινωνικών μέσων θεωρεί ότι είναι δύσκολο να αξιολογήσουν την απόδοση επένδυσής τους.
Ως αποτέλεσμα, συχνά αποτυγχάνουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις εκστρατείες κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης επειδή δεν ξέρουν τι λειτουργεί και τι όχι. Αυτό είναι προβληματικό επειδή αυτές οι εκστρατείες έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν την κοινωνική παρουσία, να προσελκύσουν ένα άκρως συναφές ακροατήριο και να πολλαπλασιάσουν τα έσοδα. Στην πραγματικότητα, μια έρευνα διαπίστωσε ότι τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης επηρεάζουν θετικά τα έσοδα και τις πωλήσεις του 52% των επιχειρήσεων. Παρόλο που το υπόλοιπο 48% πιστεύει ότι έχει περιορισμένο αντίκτυπο, εξακολουθεί να διαπιστώνει ότι απαιτεί διαχείριση. Και ίσως με μια πιο αποτελεσματική ανάλυση των αποτελεσμάτων των εκστρατειών τους, θα μπορούσαν να βρουν τρόπους για να αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερο αντίκτυπο μέσω των προσπαθειών των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης. Η μέτρηση των αποτελεσμάτων της καμπάνιας θα σας βοηθήσει να καταλάβετε τι να βελτιστοποιήσετε, πού κάνετε λάθη και πολλά άλλα.
Έτσι, στην ακόλουθη λίστα, θα ακολουθήσουμε μερικούς τρόπους για να παρακολουθήσετε την απόδοση της καμπάνιας των κοινωνικών μέσων σας.
1. Παρακολουθήστε το ποσοστό συμμετοχής σας
Το πρώτο πράγμα που μπορείτε να παρακολουθήσετε είναι το ποσοστό συμμετοχής για τις δημοσιεύσεις που σχετίζονται με την καμπάνια σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να καταλάβετε πόσο ανταποκρινόμενοι άνθρωποι είναι στο περιεχόμενο, δίνοντάς σας μια δίκαιη ιδέα για το τι τους απευθύνει έκκληση. Στη συνέχεια, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε την καμπάνια σας χρησιμοποιώντας τον τύπο των αναρτήσεων που έχουν υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής. Στο Facebook, μπορείτε να δείτε αυτά τα δεδομένα κάνοντας κλικ στο “Insights” στο επάνω μέρος της σελίδας.
Στην ενότητα αυτή, μπορείτε να δείτε τον αριθμό των δεσμεύσεων για κάθε θέση. Αυτό που είναι καλό για το Facebook είναι ότι μπορείτε επίσης να δείτε τα διάφορα είδη αντιδράσεων σε κάθε θέση, δίνοντάς σας μια καλύτερη ιδέα για το αν άρεσε το περιεχόμενο στους χρήστες ή οχι.
Η επόμενη σελίδα θα σας δώσει μια γενική εικόνα της απόδοσής σας κατά τη διάρκεια του μήνα, όπως τα tweet, οι επισκέψεις του προφίλ σας, οι followers που αποκτήθηκαν κ.λπ.
Κάντε κλικ στην επιλογή “Προβολή όλων των δραστηριοτήτων Tweet” στο “Top Tweet”. Εδώ θα έχετε τη δυνατότητα να αποκτήσετε μια σαφή εικόνα του τρόπου με τον οποίο κάθε ξεχωριστό στοιχείο Tweet λειτούργησε από άποψη εντυπώσεων και αφοσίωσης.
Για παράδειγμα, η παραπάνω εικόνα δείχνει το ποσοστό αφοσίωσης για δύο διαφορετικές θέσεις σε διάστημα 30 ημερών. Καθορίζοντας τα ποσοστά αφοσίωσης σε συγκεκριμένες αναρτήσεις, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε την καμπάνια σας ώστε να περιλαμβάνει μόνο περιεχόμενο που απευθύνεται στο κοινό σας.
2. Παρακολουθήστε την επισκεψιμότητα των παραπομπών σας
Μια άλλη σημαντική μέτρηση για την κατανόηση των αποτελεσμάτων της καμπάνιας των κοινωνικών μέσων είναι η επισκεψιμότητα παραπομπής σας από τα κοινωνικά μέσα. Ενώ οι ρυθμοί αφοσίωσης σας λένε λίγο για το τι σας αρέσει το κοινό σας, δε σας δείχνουν πραγματικά τι ενέργειες κάνουν οι χρήστες αργότερα – ή εάν κάνουν οποιαδήποτε ενέργεια. Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μετρήσετε αυτά τα δεδομένα. Το Google Analytics μπορεί να σας δώσει μια γενική εικόνα της επισκεψιμότητας από τα κοινωνικά μέσα. Ωστόσο, αυτό δεν αρκεί για να κατανοήσει κάποιος τον αντίκτυπο των μεμονωμένων αναρτήσεων. Το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνικής σας κίνησης μπορεί να προέρχεται ακόμη και από οργανικές θέσεις, και όχι από τις χορηγίες σας. Χωρίς αυτές τις πληροφορίες, μπορεί να ξοδεύετε τα χρήματά σας για να ενισχύσετε αναρτήσεις που δεν προσφέρουν πραγματικά. Για να έχετε μια πιο ακριβή εικόνα του τρόπου με τον οποίο κάθε θέση οδηγεί την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, μπορείτε να συνδυάσετε τους συνδέσμους σας με τις παραμέτρους παρακολούθησης UTM. UTM ή Urchin Tracking Module, είναι μοναδικές παράμετροι που εκχωρείτε στους συνδέσμους σας, ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε εύκολα την πηγή της κυκλοφορίας σας. Κάθε ανάρτηση – είτε οργανική είτε χορηγούμενη- θα έχει ένα μοναδικό UTM που μοιάζει κάπως έτσι.
Παρακολουθώντας αυτήν την παράμετρο UTM, μπορείτε να δείτε πόση κίνηση η ανάρτηση αυτή έχει και πόσα έσοδα μπορείτε να έχετε από αυτή. Ορισμένοι ειδικοί κοινωνικών μέσων εξακολουθούν να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν παραμέτρους UTM για να παρακολουθούν τις καμπάνιες τους, διότι είναι λίγο δύσκολο να δημιουργήσετε μία. Μπορείτε να απλοποιήσετε τη διαδικασία δημιουργίας UTM χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το UTM.io. Ξεκινήστε κάνοντας κλικ στην καρτέλα “Έργο” στην επάνω αριστερή γωνία του πίνακα ελέγχου UTM.io. Εδώ θα έχετε την επιλογή “Δημιουργία Έργου”. Προσθέστε μόνο το όνομα του προτζεκτ και τα μέλη της ομάδας και κάντε κλικ στο “Δημιουργία συνδέσμου” ακριβώς κάτω από το όνομα του.
Αφού συμπληρώσετε τα παραπάνω βασικά πεδία, θα σας ζητηθεί να δώσετε κάποιες επιπλέον πληροφορίες που είναι απαραίτητες για τη δημιουργία του συνδέσμου UTM. Τα πεδία φόρμας είναι αρκετά αυτονόητα – εισάγετε τη διεύθυνση URL, το όνομα της καμπάνιας, το μέσο και την πηγή. Τα άλλα πεδία είναι προαιρετικά, με βάση τις προσωπικές σας ανάγκες και προτιμήσεις.
Αφού εισαγάγετε τις απαιτούμενες λεπτομέρειες, το εργαλείο θα προσθέσει αυτόματα μια σχετική παράμετρο UTM στη διεύθυνση URL σας στο κάτω μέρος της σελίδας, όπως φαίνεται παραπάνω. Χρησιμοποιώντας μια παράμετρο UTM για την παρακολούθηση της καμπάνιας σας, θα έχετε καλύτερη εικόνα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι αναρτήσεις σας επηρεάζουν τα ποσοστά επισκεψιμότητας.
3. Παρακολουθήστε την προβολή και τις εμφανίσεις σας
Πόσα άτομα έφτασαν στην καμπάνια σας; Η εξέταση του αριθμού των εμφανίσεών σας θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τον αντίκτυπο της καμπάνιας σας στην ορατότητα της επωνυμίας τόσο εντός όσο και εκτός της υπάρχουσας βάσης κοινού σας. Με αυτό τον τρόπο, μπορείτε να καταλάβετε πόση αξία θα βγείτε από την επένδυσή σας. Η προσφορά και οι εμφανίσεις σας επίσης σας δίνουν μια εικόνα για το πόσο προσελκύουν τις αναρτήσεις σας. Όταν οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις σας, η δραστηριότητά τους ενδέχεται να εμφανιστεί στις ροές των συνδέσεών τους και να αυξήσει την προσέγγισή σας. Έτσι, μια πιο εκτεταμένη προσέγγιση και ένας μεγαλύτερος αριθμός εμφανίσεων σημαίνει συνήθως ότι οι αναρτήσεις σας απασχολούν το κοινό σας. Στο Facebook, μπορείτε να δείτε την ανάρτηση της ανάρτησής σας κάνοντας κλικ στο “Reach” στο “Insights”, που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα.
Αυτή η προβολή θα σας δείξει πόση απήχηση έχετε τόσο για οργανικές όσο και για χορηγούμενες αναρτήσεις. Στο Twitter, μπορείτε να βρείτε μια εκτίμηση των συνολικών σας εμφανίσεων του Tweet στο αναλυτικό σας περίγραμμα στο επάνω μέρος της σελίδας.
Όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα, το Twitter μετρά επίσης το ποσοστό αύξησης ή μείωσης των εμφανίσεων. Στο Facebook και στο Twitter, αυτά τα δεδομένα σάς επιτρέπουν να κατανοήσετε πόσο επιτυχώς η καμπάνια σας προσεγγίζει το κοινό σας, δημιουργώντας ενδιαφέρον για το εμπορικό σήμα σας.
4. Παρακολουθήστε την αύξηση των followers σας
Φυσικά, η απήχηση και οι εμφανίσεις από μόνα τους δεν αρκούν για να σας βοηθήσουν να καταλάβετε πώς αυξήθηκε το ενδιαφέρον της καμπάνιας σας για το εμπορικό σήμα ή τα προϊόντα σας. Ο αριθμός των followers που έχετε κερδίσει από τότε που ξεκινήσατε την καμπάνια σας είναι ένα άλλο ενδεικτικό της επιτυχίας. Αν παίρνετε πολλές εντυπώσεις, αλλά λίγη αφοσίωση και μηδενικούς νέους followers, μπορεί να υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την προσφορά. Εκτός από την αφοσίωση, θα πρέπει να μετρήσετε πόσοι άνθρωποι αποφάσισαν να σας ακολουθήσουν στα κοινωνικά μέσα μετά την προβολή της καμπάνιας σας δίνοντας κάποια εικόνα για το πώς συνέβαλε στο αυξημένο ενδιαφέρον για το εμπορικό σήμα σας. Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τον ρυθμό αύξησης που ακολουθείτε πριν ξεκινήσετε μια καμπάνια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα analytics των κοινωνικών μέσων για να πάρετε μια εκτίμηση. Εάν έχετε μια ιδέα για το πόσους οπαδούς κερδίζετε τακτικά, μπορείτε να πάρετε μια ακριβέστερη εικόνα του αντίκτυπου που έχει η καμπάνια σας στο μέσο ρυθμό αύξησης των followers. Με το Facebook, θα δείτε μια εις βάθος ανάλυση παρακολουθώντας τον αριθμό των followers που κερδίσατε οργανικά σε σχέση με εκείνους που κερδίσατε μέσω των πληρωμένων εκστρατειών.
Η άποψη αυτή περιγράφει λεπτομερώς τις τάσεις του αριθμού των οπαδών σας τόσο καθημερινά όσο και υπερωριών, οι οποίες παρέχουν πληροφορίες για την επιτυχία μιας καμπάνιας των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης.
5. Μετρήστε την απήχηση της επωνυμίας σας
Η καμπάνια σας επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αισθάνονται την επωνυμία σας Έχει ως αποτέλεσμα ένα υψηλό ποσό αρνητικής αντίδρασης; Ή κάνετε όλο και πιο ελκυστικό για τους καταναλωτές; Η μέτρηση της απήχησης της επωνυμίας πριν και μετά την εκστρατεία κοινωνικών μέσων σας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να κατανοήσετε τις επιπτώσεις της καμπάνιας σας. Το εργαλείο ανάλυσης συναισθημάτων Socialbakers Social Media είναι τέλειο για αυτό. Αναλύει τις απαντήσεις στις αναρτήσεις και τις καμπάνιες σας για να καταλάβετε πώς οι άνθρωποι αισθάνονται για την επωνυμία σας. Θα σας δείξει τον αριθμό των θετικών, αρνητικών και ουδέτερων σχολίων για κάθε καμπάνια σε ένα χρωματικά κωδικοποιημένο γράφημα.
Με αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να λάβετε κάποια πολύτιμη απόψεις πελατών για να βελτιώσετε τις προσπάθειές σας.Εν τέλει θα έχετε ολοκληρωμένη εικόνα για το ποιες ενέργειες αυξάνουν την απήχηση της εταιρείας σας και ποιες όχι.
Leave a Comment